تور بدروم | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای گردشگری ایران و جهان | تور بدروم

تور بدروم | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای گردشگری ایران و جهان | تور بدروم

چرا استانبول بناهای تاریخی زیادی دارد؟

اگر با تور استانبول سفر کردید و قصد دارید تا همه  ی استانبول را بگردید باید چند روزی کامل وقت بگذارید.دیدنی های تاریخی استانبول به دلیل اینکه ترکیه و این شهر مدت ها تحت امپراتوری عثمانی مرکز حکومت بوده است بسیار زیادند چرا که باید بناهایی به دستور پادشاه برای رفاه حال وی و تشریفات پادشاهی ساخته می شد و مردم این کار را برای شاهان خود انجام می داده اند. اغلب بناهایی که تا کنون شرح داده ایم به دستور شاه ساخته شده اند که هدفشان یا دیده بانی بوده یا محل اجلاس های شان یا اینکه شاه می خواسته در محیطی دنج با اهل حرم خود در تابستانی خنک یا زمستانی گرم به سر کند. کاخ دولما باغچه هم که یکی از دیدنی ها و جاذبه های استانبول است از این قاعده مستثنی نیست.
 کاخ دولما باغچه یکی از دیدنی ترین کاخ های تاریخی است که در استانبول محل عبور و مرور و تردد توریست های بسیار زیادی شده استو این کاخ حدود ۶۰۰ متر است و محل برپایی آن ساحل اروپایی بسفر است . سلطان عبدلمجید در قرن ۱۹ نمای بیرونی این کاخ را طراحی و ساخته است. یک سالن بزرگ در این کاخ وجود دارد که به دلیل وجود ۵۶ تا ستونش مشهور تر است و یک چلچراغ بزرگ با وزن حدودی ۵ تن زیبا تر شده است. این چلچراغ با وجود ۷۵۰ لامپ توانسته به نحوی، این کاح را زیباتر و روشن تر جلوه بدهد. اگر به جاذبه های طبیعی هم علاقه دارید می توانید تنگه بسفر در استانبول هم ببینید و لذت ببرید.
 در گذشته های دور این کاخ محلی برای نگهداری انواع پرنده هایی بوده که از سرزمین های مختلف به این مکان آورده می شده و نگهداری میشده تا پادشاه لذت ببرد. اگر نگاهی به ساعت های نصب شده در این کاخ کنید همه روی نه و پنج دقیقه ثابت اند و دلیلش هم این است که در سال هزار و نهصد و سی و هشت موسس جمهوری ترکیه در ده نوامبر در این وقت وفات یافته است. علاوه بر این کاخ ۴ مکان دیدنی در استانبول وجود دارد که هر بازدید کننده و توریستی از آن دیدن می کند شما هم باید ببینید.
 در کاخ دولما باغچه در استانبول راهنمایانی هستند که تمام مسافران و توریست ها را راهنمایی می کنند یعنی تورهای داخلی کاخ هر ۲۵ دقیقه یکبار انجام می شوند و اگر شلوغ باشد هر ۵ دقیقه یک بار.
برای دیدن از این کاخ باید حدود ۲ ساعت وقت بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.