تور بدروم | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای گردشگری ایران و جهان | تور بدروم

تور بدروم | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای گردشگری ایران و جهان | تور بدروم

موزه باستان شناسی از اماکن تاریخی آنتالیا

اگر قصد دارید با تور آنتالیا به کشور ترکیه سفر کنید و می خواهید علاوه بر لذت بردن از کنار دریا و آفتاب ، یک جای دیدنی هم ببینید، پیشنهاد ما یک موزه خوب است. موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از بزرگترین موزه ها و دیدنیهای ترکیه است و دارای 13 تالار نمایشگاهی و یک گالری روباز است. این موزه که مساحتی حدود 7000 متر مربع را به خود اختصاص داده، 5000 اثر هنری از آناتولی را در خود جای داده است و از برترین جاذبه های گردشگری آنتالیاست.

در موزه باستان شناسی آنتالیا اشیاء ساخته شده با دست را که آثاری از عصر پالئولیتیک تا دوره عثمانی است می توان ملاحضه نمود. وجود این آثار نشان دهنده تاریخ کهن این منطقه می باشد و این موزه یکی دیگر از جاذبه های ترکیه و دیدنیهای آنتالیای ترکیه به شمار می رود.

همه جیز در مورد چشمه علی دامغان

چشمه علی از مهم ترین تفرجگاه های دامغان به شمار میرود که در 35 کیلومتری شمال دامغان در مسیر راه دامغان- کیاسر- ساری و در میان روستاهای آستانه و کلاته رودبار قرار دارد. این چشمه که آب شهر دامغان نیز از آن تأمین می‌شود، یکی از مناطق بسیار باصفای دامغان می‌باشد که از زمان‌های قدیم تفرجگاه فرمانروایان و سلاطین بوده است. از آنجا که ایالت قومس (استان سمنان) و شهر دامغان مورد توجه پادشاهان اولیه ایل قاجار بود، به همین جهت آغامحمدخان و فتحعلی شاه قاجار در چشمه علی دامغان ساختمان‌های زیبایی بنا کردند.

یکی از بناهایی که در این مکان دیده می‌شود، عمارت قراولخانه است که در قسمت جنوبی مجموعه چشمه علی قرار دارد و از خشت ساخته شده و معماری صفوی دارد. این بنا در زمان آغامحمد خان مورد استفاده بوده است. این ساختمان بعدها با آجر مرمت شد.

علاقه فتحعلی شاه قاجار به این خطّه از خاک ایران به این دلیل است که دامغان در واقع زادگاه وی بوده است. فتحعلی شاه در مولود خانه دامغان دیده به جهان گشود و پس از به سلطنت رسیدن چندین بار به دامغان سفر کرد. وی در زمانی که برای جلوگیری از پیشرفت نادر میرزا پسر شاهرخ نادری در مشهد، به طرف خراسان می‌رفت در این مکان توقف نمود و دستور ساخت این عمارت را بدون فوت وقت داد. در مراجعت با مشاهده این بنا، شعف و شادمانی وی را فرا می‌گیرد و شعرای وقت نیز فرصت را غنیمت شمرده و اشعار زیبایی می‌سرایند و حکاکان آن‌ها را بر سنگ حک کرده و در عمارت نصب می‌کنند. سنگ نوشته وقف‌نامه و تاریخ بنای عمارت و مسجد چشمه علی در دو سمت تالار نصب گردیده است.
با توجه به شواهد تاریخی، در گذشته به دلیل وجود چندین مجرای آب در این باغ به آن «عالی بولاغ» یا «هزار چشمه» می‌گفتند.

تاج محل آرامگاه چه کسی است؟

تاج محل جز مشهورترین و پرآوازه ترین بناهای دنیا است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آگرا و دیدنیهای هندوستان در تور هند ، آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگرا و در 200 کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده ‌است.
این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یاد بود همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال 1631 میلادی به‌ هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌ است. شاه بنا به وصیت همسرش تصمیم گرفت با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند.
از این ‌رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد. همانطور که مشخص است، نام این بنای زیبا، ایرانی است. آغاز ساخت تاج‌ محل سال ۱۶۳۲م، ۱۰۴۲ ش، بوده و در سال ۱۶۴۷م، ۱۰۵۷ش، تکمیل شده است.
این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هند ی و اسلامی بنا شده‌است و در ساخت آن 20000 هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌ خصوص ایران، شبه قاره هند ، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌ اند. تاج محل یکی دیگر از دیدنیهای آگرا هند به شمار میرود.

هتل 4 ستاره دربند سمنان

اگر می خواهید به سمنان سفر کنید ممکن است دنبال یک مکان اقامتی خوب باشید اما جایی را نشناسید. ما قرار است در این پست یک هتل خوب را به شما معرفی کنیم.هتل دربند سمنان در شهرستان مهدیشهر مجهز به مدرن ترین امکانات روز و ساختمانی با طراحی زیبا و منحصر به فرد با چشم اندازی زیبا می باشد . این هتل از دو ساختمان مجزا تشکیل شده است که در ساختمان اصلی آن رستوران ، تالارهای پذیرایی و اتاق ها قرار گرفته است و در ساختمان دیگر ویلاهای دوبلکس هتل با همراه ۲ باب سوئیت با تمامی امکانات در دسترسی است.

هتل دربند سمنان  با کادری مجرب و با امکاناتی مطابق با استاندارد های بین المللی در خدمت میهمانان عزیز می باشد هتل دربند دارای پارکینگ مسقف و فضای سبز دل نشین و آبشارهای مصنوعی و جعبه سپرده امانات در داخل اتاقها و سوئیت ها و دارای لاندری مجهز و امکانات هتل چهار ستاره مکانی امن و دلپذیر را برای میهمانان عزیز مهیا کرده است.

آدرس هتل دربند سمنان : سمنان، مهدی شهر، منطقه گردشگری دربند

فاصله از فرودگاه : 25 دقیقه با ماشین

معرفی و آشنایی با دریاچه چینی لر

زنجان جاهای دیدنی زیادی دارد اما اینبار می خواهیم به معرفی یک دریاچه زیبا در این استان بپردازیم. دریاچه کرد آباد در استان زنجان واقع است. این منطقه شامل دو دریاچه ی بزرگ و کوچک که بر اثر زلزله ی ۱۳خرداد ۱۳۶۹ و ریزش کوه و بسته شدن مسیر رود ایجاد شده است. دو دریاچه سد در ادامه ی باغ های کردآباد در مسیر دره واقع هستند و فاصله ی آن ها تا روستای کردآباد در حدود 10 کیلو متر است که 7 کیلو متر آن مسیر قابل تردد وسایل نقلیه و 3 کیلو متر پیاده روی است.
 در مسیر دریاچه ها آبشار های زیبای زیادی وجود دارد که طروات خاصی به منطقه بخشیده است. روستای کردآباد روستای کوچکی است که در مسیر گیلوان به آب بر و در 3 کیلو متری آب بر وقع شده است. این روستا 13 خانوار جمعیت دارد. روستای کردآباد پیش از زلزله چینی لر به معنای چگینی های قوم کرد در قزوین نام داشت که در باغ های فعلی کردآباد قرار ساکن بودند ولی پس از زلزله ی سال 1369 نیمی از جمعیت روستا در اثر زلزله جان باختند و تعدادی نیز به مکان های دیگرپراکنده شدند و جمعیت باقی مانده ی اندک به محل کنونی که کردآباد نام دارد کوچ کردند. دریاچه اصلی در ارتفاع 740 متری از سطح دریا واقع است. طول آن در حدود 1 کیلومتر و عرض آن 200 متر است. گستره دریاچه جنوب غربی به شمال شرقی است.

مسیر دسترسی
3 کیلومتری شهر آب بر به دهستان گیلوان، جاده ی انحرافی کنار روستای کردآباد تا نزدیک رودخانه ادامه دارد. از انتهای جاده تا دریاچه در حدود 30 دقیقه پیاده روی لازم است.

منبع : کویر و بیابانها ی ایران